سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عـطر ظهــور

آنکه تو را ندارد چه دارد و آنکه تو دارد چه ندارد؟

استاد قرائتی:حتما بخونید..


سخنان بسیار جالب حجة الاسلام قرائتی :


من یک سؤال میکنم شما جواب بدهید . 

افطاری خوشمزهتر است یا نهار

 بگویید ... همه با هم بگویید ....

 همه میگویند : افطاری بهتر است ؟چرا ؟

برای اینکه در افطاری آدم مدتی نخورده، آدمی که مدتی

نخورد، غذا برایش خوشمزه است .

اما نهار آن خوشمزگی را ندارد . چون قبل و بعدش هرچیزی گیرش

آمده خورد . 

آدمی که به ناموس مردم نگاه نکند،

مثل آدمی است که خودش را نگه داشته است .

 آنوقت خانم خودش، شوهر خودش برایش بیست است . 

چون هیچی ندیده جز همسرش . این همسرش برای خوشمزه است .

مثل افطاری، چیزی نخورده ...

 ولی آدمی که هی راه

میرود مغز بادام میخورد، تخمه میخورد، سیگارمیکشد،

چای میخورد، بیسکوییت میخورد، آدمی

که هی با او دست میدهد، او را میبوسد . با او

بستنی میخورد، با او سینما میرود، آدمی که هی راه

میرود و یک چیزی میخورد، 

این دیگر وقتی همسرخودش را دید برایش آن مزهی افطاری را ندارد.

غربیها سرشان ک?ه رفت که ول شدند . 

در بیحجابی وبد حجابی ما ک?ه سر خانواده میگذاریم .

جملهی دیروز را تکرار کنم . در قرآن داریم ... 


خواهش میکنم تلویزیون این را قیچی نکند.نگوید : دیروز هم

گفتید . اجازه بدهید من یک چیزی را دو سه بار بگویم .

چوب سفت را باید ده بار تبر زد تا بشکند .نبایدبگویی : آقا من یکبار زدم ولش کن .

این مسأله را بایدتکرار کنم . 50 بار هم تکرار کنم طوری نیست . 

قرآن یک آیهای دارد میگوید : ‏« ذُو انْتِقامٍ‏» ‏( آلعمران4/ ‏) یعنیخدا انتقام میکشد . 

یعنی چه

 یعنی اگر امروز دختری

دل پسری را برد، زنی دل مردی را برد، خدا انتقاممیکشد، 

چطور 

??فردا یک خانم میآید و دل شوهر شمارا میبرد . تو امروز دلی را بردی، فردا دل شوهرت را

سمت خودشان میبرند . 

?‏« مَنْ غَشَّ، غُشَّ ‏» ‏( کافی/ ج/5ص 160 ‏) 

حدیث داریم کسی که ‏«غش ‏» کند، کلک بزند،کلک زده .

به ناموس مردم نگاه بد کنی، به ناموس مانگاه بد میکنند . خدا انتقام میکشد .

??از نظر عقلی اگر آدم خودش را نگه دارد جز برای همسر

خودش، مثل اینکه آدم خودش را نگه میدارد جز برایافطار .

فقط لحظهی افطار، قبلش نمیخورم . هرچه هم باشد نمیخورم، فقط افطار . این

افطار برایش خوشمزه است . 

اگر آدم ول خوری کرد، ول

خوری مثل ول دیدن است . آرایشهای رها،

چشمهایرها مثل آدمهایی که هر چیز میخورد، دیگر اشتها

ندارد .

حیا در زبان، حیا در سخن، حیا در راه رفتن، حیا درمهمانی، حیا در نگاه، حیا در امور اقتصادی، حیا در

درون خانه حتی حیا برای پیرزنها . حدیث داریم :

‏« الحیاء یصد عن فعل القبیح ‏» ‏( غررالحکم/ ص 257 ‏)

بحث ما گناه شناسی است در رمضان .91 حیا جلوی

گناه را میگیرد . 

حجابها، حجابهای سنگینی باشد .تحریک کننده نباشد .

 ‏« على قدر الحیاء تکونالعفة ‏»

 ‏( غررالحکم/ ص 256 ‏) عفاف هرکسی به مقدار

حیایش است .

 ‏«لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَهُ ‏» ‏( کافی/ ج/2ص 106 ‏) 

کسی که حیا ندارد، دین ندارد

« ارجوا للمنافق مادامة استحیی ‏» 

امام فرمود : حتی منافقین اگر با حیاباشند امید نجاتشان هست.

خطر آنجاست که هم منافق

باشد و هم حیا نداشته باشد . 

حتی اگر منافق حیاداشته باشد امام فرمود :

من برایش راه برگشت سراغدارم . ‏« ارجوا ‏» رجاء، امید دارم . ‏

«للمنافق مادامةاستحیی‏»

حیا در زبان، حیا در زبان؛ میگوید : ‏« ?تَسُبُّوا ‏» ‏(انعام 108/ ‏) چه کسی؟ به بت پرستها فحش

ندهید . چرا؟ آنها هم انتقام میکشند و به خدای شما

فحش میدهند .

پدری به پسرش گفت : 

خاک بر سرت کند

 پسر عمویتاز تو بهتر است . 

پسر هم گفت : آقاجان، عمو هم از توبهتر است 

 تکها پاتک دارد . به بت فحش میدهی او

به خدای شما فحش میدهد...

پس 

هرچه کنی به خود کنی /گرهمه نیک وبد کنی)



[ شنبه 94/3/30 ] [ 12:27 صبح ] [ شهیده ] نظر